Team Workflow – Optimera det hybrida samarbetet
Team Workflow är utbildningen för dig som vill skapa optimala förutsättningar för hållbara och effektiva samarbeten med hjälp av Microsoft 365 som plattform.
Utbildningen riktar sig till dig som är ledare och/eller ansvarig representant för att utveckla era strukturer och riktlinjer till att bli ett effektiv stöd för samarbete. Målet är att ge dig med en nyckelroll kunskap och en tydlig metodik som minimerar friktion och slöseri vid övergången till en kraftfullt men komplext plattform.
Utbildningen är byggd kring en beprövad process som hjälper dig att, steg för steg, stötta ditt team till ett bättre workflow. Vi möts digitalt vid fyra tillfällen á tre timmar med egen praktik mellan blocken. På så sätt utvecklar du både en god kompetens inom arbetsmetodik och en teknisk färdighet i verktygen.
Kommande datum för kursen med de fyra delarna är:
8/5 - 2025 Kl 13:30-16:30 |
15/5 - 2025 Kl 13:30-16:30 | 22/5 - 2025 Kl 13:30-16:30 | 19/6 - 2025 Kl 13:30-16:30 |

Microsoft Teams med integrerade applikationer Planner, SharePoint, OneNote och ToDo skapar möjligheter till ett öppnare och mer kommunikativt samarbete utan tvingande strukturer. Med smartare samarbetsverktyg går det att skapa önskad flexibilitet och ökad tillgänglighet. Samtidigt finns det en risk för att vår arbetssituation blir än mer gränslös, otydlig, reaktiv och rörig. Särskilt om vi påbörjar arbetet i Teams utan en genomtänkt strategi.
Det är lätt att tappa fokus när man jobbar i många parallella sammanhang med olika förväntningar. Genom att bygga upp kompetens i hur vi bäst når ett effektivt samarbete, och undviker otydlighet och reaktivitet, kan vi med Microsoft Teams som stöd skapa tydliga strukturer och riktlinjer baserat på respektive samarbetes mål, innehåll och deltagarnas behov.
Efter programmet har du lärt dig:
– Hur du undviker klassiska fallgropar i vår digitala arbetsmiljön
– Hur du skapar rätt förutsättningar för ett effektivt och hållbart samarbete i ett team
– Sätta upp en tydlig och logisk struktur som gör att Teams/Microsoft 365 blir den naturliga hubben för ert samarbete
– Stärka teamets produktivitet genom att tydliggöra prioriteringar, delegeringar och ansvar med hjälp av Planner
– Organisera dokument och anteckningar i Teams/SharePoint för öppenhet och samredigering
– Effektivisera er kommunikation genom förståelse hur ni smartast använder chatt, inlägg, mail och möten
– Hur du genom tydliga riktlinjer för teamet skapar balans mellan behovet av fokuserat arbete och snabb digital tillgänglighet
– Introduktion: hubben för samarbete – metodik och teknik i Microsoft Teams
– Skapa vattentäta team- och kanalstrukturer för informationsdelning (SharePoint) och
öppen kommunikation (chatt/inlägg)
– Skapa tydliga att-göra-strukturer i Planner som möjliggör ökad produktivitet
– Definiera riktlinjer för effektiv kommunikation (inkl. möten) samt skapa balans mellan
behov av tillgänglighet och individuellt fokuserat arbete
– Det ingår ett anpassat coachingprogram för uppföljning och vidareutveckling av metodik
Kontaktperson
Startdatum
-
20250508, kl 13:30 - 16:30Team Workflow – Optimera det hybrida samarbetet
-
Skräddarsydd utbildningIntresseanmälan
Boka - iWorkflow - Självledarskap & Samarbete
- 22 aug, kl 13:30-16:30- iWorkflow - Självledarskap & Samarbete
Utbildning: | - iWorkflow - Självledarskap & Samarbete |
Kursansvarig: | Jerker Davidsson |
Pris: | 11.900 Kr |